Jednym z celów operacyjnych bieżącej Strategii Rozwoju AGH jest wprowadzenie nowoczesnych zasad zarządzania, z wykorzystaniem instrumentów modelu architektury korporacyjnej uwzględniający m.in. wdrożenie podejścia procesowego wspierającego przepływ pracy w organizacji. Działania realizowane w ramach projektu mają na celu przygotowanie oraz wdrożenie koncepcji modelu zarządzania procesowego dostosowanego do potrzeb AGH ukierunkowanego na identyfikację, monitorowanie oraz optymalizację procesów biznesowych.
Przygotowanie i wdrożenie adekwatnego do potrzeb uczelni podejścia procesowego do zarządzania organizacją w AGH do końca 2024 roku wspierającego identyfikację, monitorowanie oraz optymalizację procesów biznesowych.
Jednym z celów operacyjnych bieżącej Strategii Rozwoju AGH jest wprowadzenie nowoczesnych zasad zarządzania, z wykorzystaniem instrumentów modelu architektury korporacyjnej. Na model ten składa się m.in. podejście procesowe w porządkowaniu struktury organizacyjnej i przepływu pracy w organizacji. Na potrzeby realizacji tego celu, zainicjowany został projekt wdrożenia zarządzania procesowego (BPM) w organizacji wraz ze stosownymi narzędziami.
Wprowadzenie zarządzania procesowego w organizacji zgodnie z publikowanymi badaniami przyczynia się do osiągnięcia korzyści w różnych płaszczyznach jej funkcjonowania począwszy od kultury organizacji, zorientowaniu na klienta czy też zapewnieniu właściwej realizacji celów strategicznych.
Do najważniejszych korzyści przyjęcia rozwiązań zarządzania procesowego można zaliczyć:
Menedżerka Projektu: Natalia Sałustowicz
Asystentka Menadżera Projektu: Paulina Szeląg
Analityk procesów: Natalia Kołek
W prace w ramach projektu zaangażowane są także zespoły obszarowe umocowane na poziomie programu DSI@AGH. Dodatkowo w ramach zespołu projektowego zaangażowani są pracownicy Sektora IT, Wydziału Zarządzania, Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Robotyki oraz Wydziału Inżynierii Lądowej i Gospodarki Zasobami.